Way Out West

Tänkte berätta lite för er exakt hur fint och trevligt jag hade det på Way Out West.
Emilia och jag fick reda på att man var tvungen att ha legitimation för att dem skulle se att vi var under 18,
men vi hade inte fått reda på det, eller vi hade rättare sagt inte läst användarvillkoren.
Vi gick till en annan, snällare människa, som pratade med Emilias mamma och övertygade henne om att
vi båda var under 18. Så vi fick våra festivalband och kom in. Blev visiterade osv.

Träffade Anni en kort stund och blev anfallna av getingar när vi åt korv. Såg Fanny och Emily och blev
alldeles hysterisk och galen men de såg eller kände förstås inte igen mig.
Våran första spelning var med Lightspeed Champion, dem var bra och häftiga men publiken hade inte riktigt
kommit i gång än så den var lite trist.
Vi övergick sedan till Kenge Kenge, som var väldigt trevliga och härliga. Var med i någon ringlande danssak...
Sedan blev det Mando Diao, och efter det blev vi irriterade på Looptroop Rockers som var ytterst
irriterande och som vi förknippade med getingar. Eller tog för samma sak. Hur som helst blev det så småning om Franz Ferdinand, men publiken var jobbig så jag och Ella försvann från publikhavet och var utanför och dansade istället. Såg två tjejer, vilken en av dom kollade på oss och log hela tiden. Hon var trevlig.
Såg Emma, Emily och Fanny också. Jag tror inte dem gillar mig, haha.

Till sist blev det slutligen Broder Daniel och gud, jag kan inte prata om det här. Har redan skrivit att det var
det finaste som hänt mig och jag älskar det, mmmh. Det var en väldigt sorglig konsert, men ytterst vacker och jag vill bara spola tillbaka tiden. Långt, långt så att deras sista spelning aldrig mötte sitt slut. Vill uppleva om allt på nytt men samtidigt inte. Det känns rätt att det är slut nu. Och ja, jag låter så okänslig via text.

Lördagen var också en fin dag. José González var bra osv.
Blev oturligt nog filmade av Actionaid, han frågade mig varför jag tyckte man skulle skriva på bilen.
(Man fick skriva på en bil). Allt stod still i mitt huvud och jag viftade med händerna, sade "för rättigheterna" och kollade in i kameran ett antal gånger. Väldigt oproffsigt och jag tror och hoppas inte det kom med.
Sedan bad han Ella, Alva, Emilia och mig att ropa "stoppa hungern!", det tog lång tid, vi kollade på varandra
och räknade 1, 2, 3 etc. Alice var tyvärr inte med för hon hade gått hem och vilat då hon mådde dåligt.

Ella och Emilia gick på Silverbullit, hade också velat vara där, men så blev det inte. Varför vet jag ej.
Jo, just det, N*E*R*D spelade samtidigt och Sofie, Elsa, Alva, Alice och jag var där.
Sofie var inne i publikhavet och jag var lite orolig för henne men hon klarade sig som tur var.
I stort sett alla var där, och jag såg massa snygga Bilddagboks människor. Fast jag vågade inte hälsa.
Cassandra kom fram till oss och vi kramades och hon sade att hon hade kollat på Elsa hela tiden och tyckte
att hon var söt och jag vill också vara lika fin som Elsa eller som Cassandra eller någon annan människa.

Vi övergick till Håkan sedan och det var fint men publiken var dum i huvudet så vi gick ut och ställde oss vid
ett annat staket till höger om scenen i stället.
Fast Emilia blev kvar och hon blev överlyft senare och det var hemskt.
Vi stack och åt pizza och kom tillbaka och såg Lykke Li en liten stund, sedan en kortis på Neil Young och
tog sedan farväl av området. När vi var på väg ut kom det fram en kille till Alice, Alva, Ella och mig och sade att vi var läckra.
Han frågade om vi skulle ut och då svarade jag elakt/fyndigt/dumt "vi är ute", har fortfarande dåligt samvete
för att jag var så himla elak. Vi blev fotograferade för Djungeltrumman.se också, haha.

Jag måste berömma er om ni orkade läsa för har ju inte lagt in några bilder och så.
Och jag måste lägga till att jag känner mig elak mot Lisa också för jag såg henne, Amanda, Tilda & Anni,
men kramade bara de tre sistnämnda för jag känner inte Lisa så bra och det kändes som hon inte ville ha någon kram från mig, men förlåt mig i alla fall Lisa.

Kommentarer
Postat av: Alice

Det var ju inte elakt!!! Han var ju en sliskig gubbe som ville ha med unga flickor med sig på klubb! Han var äcklig

2008-08-12 @ 11:13:10
Postat av: Anonym

2008-08-12 @ 19:28:21
Postat av: Anonym

SOFIA JAG ÄLSKAR DIG SES PÅ TORSDAG BABE

2008-08-12 @ 19:28:46
Postat av: Sofia

Hej och hå, jag vet inte vem detta är?

2008-08-12 @ 20:43:09
URL: http://fianlianlei.blogg.se/
Postat av: summi

sv; Hahah . Tackar :) jag har försökt ivarjefall och fixa den. din neverfantasize är bäst ! :o

2008-08-12 @ 21:02:27
URL: http://summisummi.blogg.se/

skriv ett meddelande, tack!

jag kallas:
jag kommer tillbaka!

mail: (jag har ensamrätt!)

hemsida:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0