Julafton

Det är tragiskt att jag sitter vid datorn på julafton men äh den var fin. Var hos farmor och farfar - precis som vanligt. Kom på att jag aldrig någonsin i hela mitt trettonåriga liv firat julafton i Nordostpassagen. Men hos mamma har det ju blivit av!
Igår fick jag förtidiga julklappar av mamma, som jag antagligen skulle få på annandagen då vi firar hos mormor. Fick i alla fall ett par strumpbyxor med maskrosor på som mamma hade på 90-talet tror jag. Men dem var för korta så vi slängde dem. Dem var liksom bara något extra jag kunde få på köpet. Men fick 500:- (!) det är rätt mycket för mamma har inte så enormt mycket pengar och jag sade liksom: "Du kan inte ge så mycket, har du verkligen råd med det?" "Det får jag ha", svarade hon då. Och så fick jag choklad vi delade på och ett spårvagnskort jag kan ha.
Idag åkte pappa och jag till farmor och farfar vid två då. Fikade, kollade på Kalle Anka, julklappsutdelning, fick 1500:- av pappa och 500:- av farmor och farfar (kan äntligen köpa en Canon EOS 1000D nu, eftersom ingen 400D säljs längre), åt ris a la malta, hade jage i trädgården med Tor och Frej och sen satt jag och Frej och pratade om skolan osv. Var en fin julafton och jag älskar när farbror Henrik säger: "Nästa år blir Tor 15 och då är det en viktig sak som händer, han ska välja gymnasium". Vi pratar lite om vad han vill bli och Henriks fru Agneta säger: "Tor, du ville ju bli sopbilschaufför när du var liten"
Farmor: "Det ville Henrik också, han tyckte det skramlade så mycket"
Och alla skrattar. Eh det lät inte så kul men det var fint i ögonblicket i alla fall.
Och Henrik försöker övertala mig att skaffa Nikon och säger "En 1000D har ju ingen sån där spotfunktion då" öh han är så jobbig ibland!
Nåja det firas på annandagen också hos mormor då, fint jag saknar henne.
Puss, hoppas ni haft en fin jul!

Kommentarer
Postat av: Stina

thank u det vart värsta sträcket i mitten jätteläskigt

2008-12-25 @ 01:38:25
URL: http://fubu.blogg.se/
Postat av: Alva is Party

God jul på dig, käraste!

2008-12-25 @ 13:44:54
URL: http://alvaparty.blogspot.com
Postat av: Party-Ella

God jul fina du! Vi ses nästa vecka!

2008-12-26 @ 20:56:54
URL: http://123LSD.blogspot.com

skriv ett meddelande, tack!

jag kallas:
jag kommer tillbaka!

mail: (jag har ensamrätt!)

hemsida:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0