SUNNE IDAG!

Vi åkte till Sunne idag.
Skulle möta Emilia och hennes koola far Martin klockan 05.00, nedanför min backe.
Kom dit lite över 05.00, men de var inte där så jag fotograferade i mörkret. Eftersom det var mörkt blev inte bilderna så bra, mest suddiga, men men. Sedan kom de i alla fall, och vi gick till skolan. Vi var där ca 05.15, då alla sa att de skulle komma, men vi var först. Sedan kom Betül, efter det Alice och sedan Ellen och Saralie. Sedan öste det bara på, och fler och fler kom. (Möjligtvis att Ellen i 6c kom före typ. Eh. Några).
Vi åkte typ vid 06.20, och var på väg mot Sunne!
Lyssnade en liten, liten stund på Milas iPod: Almedal, The Cure och Säkert! <3

Jag och Jenny var typ sist upp i backen, för min ena pjäxa var jätte svår att få i foten i! Och när jag var på väg upp bara jag halkade ner igen. Det slutade med att vi tog av skidorna och satte på dem uppe i backen.
Mitt liftkort funkade inte heller. Det lyste grönt, men jag kom inte igenom spärren. Testade typ tre gånger, men det funkade inte. En tjej/dam/äldre (?) sa att jag kunde krypa under ett snöre, som var för liksom, den där "liftbanan" innan man åkte upp i liften.

Väl där var det helt kasst och otroligt pinsamt. Men man kan inte vara bra på allt, och man kan absolut inte vara proffs första gången. Det såg ut som man satte sig ner på liften, så då gjorde jag det och åkte av. Det blev katastrof, men jag fick testa igen. Andra gången satte jag mig igen (haha...) och lade mig rakt ner i vägen. Jag kände mig så dum och dålig. Började nästan gråta. (Eh. Jag tror att jag är i någon känslig period just nu, jag brukade aldrig gråta "nuförtiden"). Fick nästan en lift i huvudet... (Jag tror att den där killen som skötte liften trodde att jag var dum i huvudet).
Stötte sedan på Primus, han kom och sade att jag skulle ha mer tålamod. Och han hade rätt. Men jag kände mig så meningslös så jag gick och satte mig och började gråta. Så kom Ellen och tvingade mig tillbaka igen efter en lång stunds övertalning.
Åkte upp igen, och mitt liftkort funkade inte denna gången heller, men jag kröp in under snöret igen. Som tur var var det en ny kille/"gubbe" som skötte liften. Jag sade till honom att jag inte skulle klara det, och han sade bara att jag bara skulle titta upp i backen. Så då gjorde jag det och jag fixade det!
Kom upp ända till toppen och Jenny hade satt sig ner, så jag tänkte stanna bakom henne eller åka runt henne försiktigt. Jag skulle försöka åka sicksack, och jag klarade det typ "en gång", sedan bara jag stupade framåt och kunde inte bromsa. Åkte kana ner på mage och fick massvis med snö i munnen och händerna! Låg där i backen och hade svinont. Skidorna hade inte åkt av och mitt ben bultade som tusan, trodde att jag hade brutit det.

Det kom en scoter och räddade mig. Det var han som skötte liften första gången. Han lade mina skidor och stavar i någon grej på scotern, och så färdades vi nedåt. Jag kunde som tur var stödja mig lite på foten, så jag hade inte brutit den. Han i sjukstugan sade att jag antagligen hade ont för att mina långkalsonger och raggsockorna inte låg slätt ihop, utan lite "korvigt". Han sade att jag kunde åka igen, men det gjorde för ont, så jag åkte inte mer på hela dagen. ( : O)
När ja satt inne i sjukstugan kom Fritte in, han hade typ skrapat upp näspartiet och neråt, det såg lite hemskt ut, det.
Pratade i alla fall med Sally och gick runt lite grand och så.

Det var några som åkte ner för en grej bakifrån i racerfart typ i en skitbrant liftbacke! Och i racerfarten hoppade dom ut! (Blir helt förvirrad nu). Det såg i alla fall hemskt ut.

Innan, när jag skulle åka skidor, tog Åke min kamera i sin väska. Han var typ på någon resturant och han kom inte efter en lång stund, och då fick jag kameran. Så jag fotograferade lite också.

Jag sms:ade hela dagen med FinasteSötasteBästaSnällaste - sockersöta anni.
Och precis när det var tänkt att jag skulle byta om så ringde detotroligtsötabarnet! Hon hade världens finaste röst. En söt blandning mellan Veras och Annas. Helt fantastisk. Så samtalen blev tyvärr inte så jätte långt, men skulle gärna vilja prata längre. Fortsatte i alla fall att sms:a.

Sedan hade jag tappat bort mina skidor och stavar också, sedan scotern hade tagit hand om dom.
Han som körde scotern sade att han hade lämnat som till Åke, Åke sade att han hade lutat dom mot en vägg, så vi gick till receptionen. Och de sade att de hade gett dem till Åke. Och massa annat komplicerat. Jag fick gå till det stället när man hyr skidor i Sunne, och de sade att jag skulle prata med receptionen. Men det hade jag ju redan gjort, så jag och Anders letade efter dom. Och vi hittade dom tillsist!

Efter det, när alla var klara och så, åkte vi hem.
Det var en lång resa och i slutet/mitten fick jag lyssna på Summis mobil. Jag sov aldrig, men vilade tungt. Lyssnade bl.a. på: Adam Tensta, Anna Ternheim, Elvis Presley, Pink Floyd, Ramones och The Sounds.

Absolut en dag att minnan, och tack alla som tog sig tid att läsa detta ointressanta.


Kommentarer
Postat av: summi

Jag älskar att läsa din blogg !! o; :D

2008-02-29 @ 18:38:16

skriv ett meddelande, tack!

jag kallas:
jag kommer tillbaka!

mail: (jag har ensamrätt!)

hemsida:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0