Jag tyckte jag var glad

Jag har haft en trevlig vecka hos mamma, och eftersom jag inte bloggar där tänkte jag försöka skriva så kort som möjligt om veckan som gått.

Måndag, 23/06-08:
Såg på Sex and the City-filmen med Ella och Alice.
Den var mycket rolig. Speciellt den juckande hunden och Dantes kuk.
Mamma hade köpt födelsedagspresent på Bengans till mig. Jag hittade olyckligtvis paketet och eftersom mamma pushade på mig att öppna det gjorde jag det, även fast det inte var min födelsedag. (Klaga inte, vet att det var dumt gjort av mig).
Fick typ två skivor med Anders Lokko, som jag aldrig hört talas om, även fast jag hade önskat mig Lasse Lindh och Feist.
Mamma ville tydligen inte köpa någon Lasse-skiva eftersom hon tyckte att han hade för djupa titelspår och Feist hittade hon inte. Det resulterade alltså i att hon köpte två skivor hon tyckte såg trevliga ut, och kanske kunde tänkas passa till henne.
Men jag fick istället 200:- att själv köpa skivor för.

Tisdag, 24/06-08:
Timo på Liseberg tillsammans med ett hyffsat stort sällskap. Det var trevligt, och Axel var rolig som andades in helium.

Onsdag, 25/06-08:
Äntligen 13! Amadeus och Angelica fyllde också år, 13, respektive 14. Grattis!
Jag och mamma gick till mormor och fick väldigt god kycklig och potatis, samt glass och bullar.
Av mormor fick jag 400:- + 100:- till påfyllning av mobilen nästa gång, men det har jag ju redan pengar till.
Sedan kom morbror Jens som överraskning. Av honom fick jag 300:-! Alltså 800:- sammanlagt, party!
Jens ville fotografera mig hela tiden, det var jobbigt och han fick två väldigt fula bilder. Han sade att jag blev sötare med åren och gjorde mig generad och ännu fulare på bild. Dessutom, som om inte det vore nog, kallade han mig troll.

Torsdag, 26/06-08:
Alice och jag gick till Bengans. Vi köpte Way Out West-biljett samt Lasse Lindh-skiva och Feist-skiva.
Det var det dyraste jag köpt, det gick på 1153:-. Men eftersom detta simpla kvitto är en biljett rakt till världens lycka, slösade jag lyckligt bort alla mina 1000:- jag så omsorgsfullt sparat.
Sedan traskade Alice och jag automatiskt till Ella. På vägen dit fick jag en väldigt söt blomma och choklad av Alice i födelsedagspresent, när vi kom till Ella fick jag ett fint regnbågshalsband av henne.
Vi pratade mycket om Harry Potter, ritade hur vi tyckte att vissa områden såg ut i våra hjärnor och sov sedan hos Ella. Passade även på att läsa Harry Potter and the Half-Blood prince.

Fredag, 27/06-08:
Gick tyvärr hem rätt tidigt från Ella, eftersom det var meningen att jag skulle köpa kläder, men det hoppade jag över och lyssnade istället på Feist och Lasse hela eftermiddagen.

Lördag, 28/06-08:
Handlade kläder. Tanken var att jag skulle köpa nya skor från Monki och en svart/vit randig tröja på H&M, kanske om jag hann klippa mig skulle denna låttext passa in perfekt: Jag klippte klippte klippte klippte klippte mig igår och köpte ny tröja och skor och kände mig ovanligt söt men ingen märkte nåt och nu känns allt bara så meningslöst. (Självklart Lasse Lindh).
Köpte istället en svart kjol på H&M och en röd PO.P-tröja som jag fick nedsänkt till 1/2 priset!

Söndag, 29/06-08:
Var hos min allra käraste mormor. Vi hade det trevligt, puss va.

Måndag, 30/06-08:
Åkte till Liseberg tillsammans med Elsa, Jenny, Alice och Emilia.
Åkte Kulingen, Spinrock, Uppskjutet, Höjdskräcken och Uppsvinget för första gången!
Alla var asroliga, tack för att ni drog med mig! Allra härligast var Höjdskräcken tillsammans med Balder, dom var mycket läskigare denna gången då det kändes extra mycket som jag slog i huvudet i tunnlarna.


Kommentarer

skriv ett meddelande, tack!

jag kallas:
jag kommer tillbaka!

mail: (jag har ensamrätt!)

hemsida:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0