huihihi alalaaö

Om jag vore en gubbe skulle jag haft yvigt grått hår och skägg, röka pipa
och varit väldigt smart och idérik. Varit en sjöman. Som seglat på de sju haven.
Och varit en snäll far som kramar om sina barn och lyssnar på dem. Ordentligt.
Och somsagt varit klok. Klok var ordet! Har allt det där i sig, smartheten t.ex.
Med solbränd hud (alltså inte röd, utan brun som fått sin färg genom solen.
Gyllenbrun. Och som åstakommit rätt mycket rynkor) Och håriga armar.
Och ett intatuerat skepp eller en ankare på ovansidan av underarmen eller
kanske på överarmen.  Som bleknat av den brännande solen ute till havs.
Och så skulle jag ro ut med min båt ibland och bara njuta av livet. Lyssna
på musik i en grammofon. Fast inte båten kanske...

Och åh jag vill vara en man. Ung också, nu när jag tänker närmare på saken.
Att vara sjöman vore fint då med. En sjöman som ser ut som Henrik. Eller Håkan.
Känner mig så fjantig när jag nämner just dem två men det är ju dem finaste på jorden.


Kommentarer
Postat av: Ella

åhå! Det låter otroligt likt min morfar!! Förutom att han inte har ett ankare tatuerat och ingen grammofon.

Du har också beskrivit exakt hur jag vill vara som man med!

2008-11-19 @ 19:43:23
Postat av: sofia

ELLA!

Jag har köpt "om jag kunde drömma" nu. Fint.

Och jag vet att jag tjatar men jag saknar verkligen dig.

Jag är så fjantig som inte ringer men jag är som sagt lite rädd för det.

2008-11-20 @ 18:03:53
URL: http://neverfantasize.blogg.se/
Postat av: Ella

åhå men kan vi ses på måndag? Jag ska till biblioteket och hämta trean!

2008-11-22 @ 22:11:00
URL: http://123LSD.blogspot.com

skriv ett meddelande, tack!

jag kallas:
jag kommer tillbaka!

mail: (jag har ensamrätt!)

hemsida:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0